Podsumowanie realizacji projektu CKZ za rok 2019 W ramach realizowanego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. św. Jana Pawła II w Łapanowie oraz w Zespole Szkół nr 2 im Stanisława Konarskiego w Bochni projektu „Centrum Kompetencji Zawodowych gwarancją sukcesu ucznia na rynku pracy” nr projektu RPMP.10.02.02-12.-0242/16 uczniowie i nauczyciel wzięli udział w 2019r. w następujących formach wsparcia:
- Kursach kwalifikacyjnych dla uczniów:
- Kurs rysunku odręcznego P
- Kurs obsługi programu komputerowego Sketchup
- Kurs obsługi programu AutoCad I, II, III stopień
- Kurs obsługi programu ArchiCad I, II stopień
- Kurs operatora koparki jednonaczyniowej wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
- Kurs operatora koparko-ładowarki dla technika budownictwa, drogownictwa, urządzeń sanitarnych wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
- Kurs - montaż rusztowań dla technika budownictwa wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
- Kurs obsługi programu kosztorysowego BIMestiMate
- Kurs obsługi nakładki geodezyjnej MK POWER
- Warsztaty instalacji solarnych
- Warsztaty pompy ciepła PCWU, PCWB
- Warsztaty instalacje fotowoltaiczne
- Warsztaty pompy ciepłą PCCO
- Kurs spawacza elektrycznego TIG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
- Kurs spawacza elektrycznego MAG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
- Kurs operatora wózka widłowego
- Kurs operatora DRONA (VLOS, BVLOS)
- Kurs kreowanie wizerunku pracownika branży budowlanej
- Kurs przestrzeń w reklamie i aranżacja wnętrz stoisk handlowych w branży budowlanej
- Kurs prawa jazdy kategorii B
W ramach oferowanych form wsparcia w projekcie, uczniowie wzięli udział w różnych kursach zawodowych umożliwiających podniesienie kompetencji lub nabycie kwalifikacji zawodowych pożądanych na rynku pracy.
- Laboratoriach organizowanych przy współpracy ze szkołami wyższymi:
- Laboratorium budownictwa energooszczędnego – Politechnika Krakowska
- Laboratorium inżynierii wiatrowej – Politechnika Krakowska
- Laboratorium chemii budowlanej, materiałów budowlanych i technologii betonu – Politechnika Krakowska
- Warsztaty w Laboratorium edukacyjno-badawczym odnawialnych źródeł i poszanowania energii AGH w Miękini
Uczestnictwo w laboratoriach było okazją, żeby poszerzyć wiedzę w konkretnych dziedzinach. Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi naukowcy podczas prezentacji najnowocześniejszego sprzętu laboratoryjnego i eksperymentów. W ramach wyjazdu na laboratoria zagwarantowany był transport i wyżywienie.
- Zajęciach dydaktyczno - wyrówanwczych:
- Zajęcia informatyka dla technika – zajęcia poszerzające umiejętność wykorzystania programów komputerowych przez techników budownictwa, drogownictwa, architektury krajobrazu, geodezji
- Zajęcia z zakresu prawa budowlanego
- Zajęcia wyrównawcze z organizacji robót budowlanych
- Zajęcia pracownia wiedzy technicznej
- Zajęcia teoretyczne z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy
- Zajęcia wyrównawcze z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy (ćwiczenia praktyczne)
- Zajęcia wyrównawcze z zakresu malowania, tapetowania i posadzkarstwa (ćwiczenia praktyczne)
Odpowiednio przygotowany plan, dobór środków dydaktycznych i innych materiałów pomocniczych, zastosowanie optymalnej formy pracy oraz dobór kadry nauczycieli przygotowanej pod względem metodycznym i merytorycznym pomógł uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości z zakresu wiedzy praktycznej i teoretycznej.
- Podnoszenie kompetencji nauczycieli:
- Szkolenie "Projektowanie budynków energooszczędnych"
- Szkolenie z zakresu systemów fotowoltaicznych
- Szkolenie z zakresu kolektorów słonecznych
- Szkolenie z zakresu kotłów i piecy na biomasę
- Szkolenie z zakresu pomp ciepła
- Szkolenia ArchiCad - podstawowe i zaawansowane
- Studia podyplomowe z zakresu BHP
W projekcie zrealizowano działania wspierające doskonalenie zawodowe nauczycieli. Podniesiono kompetencje, kwalifikacje zawodowe z wiedzy przedmiotowej (merytorycznej), które są podstawą procesu kształcenia uczniów.
-
Doradztwo edukacyjno-zawodowe jest wsparciem realizowanym przez cały rok, było ukierunkowane na wsparcie wszystkich uczniów.
- Staże i praktyki dla uczniów:
Rynek pracy pokazuje, że dobrą pracę można zdobyć wykazując się praktycznymi umiejętnościami, niezbędne też jest wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej. Taką możliwość mieli uczniowie w czasie praktyk/staży u pracodawców.