Publikacje 2019

Podsumowanie realizacji projektu CKZ za rok 2019

 W ramach realizowanego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. św. Jana Pawła II w Łapanowie oraz w Zespole Szkół nr 2 im Stanisława Konarskiego w Bochni projektu „Centrum Kompetencji Zawodowych gwarancją sukcesu ucznia na rynku pracy” nr projektu RPMP.10.02.02-12.-0242/16 uczniowie i nauczyciel wzięli udział w 2019r. w następujących formach wsparcia:

 

  1. Kursach kwalifikacyjnych dla uczniów:
  • Kurs rysunku odręcznego P
  • Kurs obsługi programu komputerowego Sketchup
  • Kurs obsługi programu AutoCad I, II, III stopień
  • Kurs obsługi programu ArchiCad I, II stopień
  • Kurs operatora koparki jednonaczyniowej wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs operatora koparko-ładowarki dla technika budownictwa, drogownictwa, urządzeń sanitarnych wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs – montaż rusztowań dla technika budownictwa wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs obsługi programu kosztorysowego BIMestiMate
  • Kurs obsługi nakładki geodezyjnej MK POWER
  • Warsztaty instalacji solarnych
  • Warsztaty pompy ciepła PCWU, PCWB
  • Warsztaty instalacje fotowoltaiczne
  • Warsztaty pompy ciepłą PCCO
  • Kurs spawacza elektrycznego TIG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs spawacza elektrycznego MAG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs operatora wózka widłowego
  • Kurs operatora DRONA (VLOS, BVLOS)
  • Kurs kreowanie wizerunku pracownika branży budowlanej
  • Kurs przestrzeń w reklamie i aranżacja wnętrz stoisk handlowych w branży budowlanej
  • Kurs prawa jazdy kategorii B

 

W ramach oferowanych form wsparcia w projekcie, uczniowie wzięli udział w różnych kursach zawodowych umożliwiających podniesienie kompetencji lub nabycie kwalifikacji zawodowych pożądanych na rynku pracy.

  1. Laboratoriach organizowanych przy współpracy ze szkołami wyższymi:
  • Laboratorium budownictwa energooszczędnego – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium inżynierii wiatrowej – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium chemii budowlanej, materiałów budowlanych i technologii betonu – Politechnika Krakowska
  • Warsztaty w Laboratorium edukacyjno-badawczym odnawialnych źródeł i poszanowania energii AGH w Miękini

 

Uczestnictwo w laboratoriach było okazją, żeby poszerzyć wiedzę w konkretnych dziedzinach. Uczniowie mogli poczuć się jak prawdziwi naukowcy podczas prezentacji najnowocześniejszego sprzętu laboratoryjnego i eksperymentów. W ramach wyjazdu na laboratoria zagwarantowany był transport i wyżywienie.

 

  1. Zajęciach dydaktyczno – wyrówanwczych:
  • Zajęcia informatyka dla technika – zajęcia poszerzające umiejętność wykorzystania programów komputerowych przez techników budownictwa, drogownictwa, architektury krajobrazu, geodezji
  • Zajęcia z zakresu prawa budowlanego
  • Zajęcia wyrównawcze z organizacji robót budowlanych
  • Zajęcia pracownia wiedzy technicznej
  • Zajęcia teoretyczne z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy
  • Zajęcia wyrównawcze z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy (ćwiczenia praktyczne)                                                                       
  • Zajęcia wyrównawcze z zakresu malowania, tapetowania i posadzkarstwa (ćwiczenia praktyczne)

Odpowiednio przygotowany plan, dobór środków dydaktycznych i innych materiałów pomocniczych, zastosowanie optymalnej formy pracy oraz dobór kadry nauczycieli przygotowanej pod względem metodycznym i merytorycznym pomógł uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości z zakresu wiedzy praktycznej i teoretycznej.

 

  1. Podnoszenie kompetencji nauczycieli:
  • Szkolenie „Projektowanie budynków energooszczędnych”
  • Szkolenie z zakresu systemów fotowoltaicznych
  • Szkolenie z zakresu kolektorów słonecznych
  • Szkolenie z zakresu kotłów i piecy na biomasę
  • Szkolenie z zakresu pomp ciepła
  • Szkolenia ArchiCad – podstawowe i zaawansowane
  • Studia podyplomowe z zakresu BHP

 

W projekcie zrealizowano działania wspierające doskonalenie zawodowe nauczycieli. Podniesiono kompetencje, kwalifikacje zawodowe z wiedzy przedmiotowej (merytorycznej), które są podstawą procesu kształcenia uczniów.

  1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe jest wsparciem realizowanym przez cały rok, było ukierunkowane na wsparcie wszystkich uczniów. 
  2. Staże i praktyki dla uczniów:

 

Rynek pracy pokazuje, że dobrą pracę można zdobyć wykazując się praktycznymi umiejętnościami, niezbędne też jest wykorzystanie zdobytej wiedzy teoretycznej. Taką możliwość mieli uczniowie w czasie praktyk/staży u pracodawców.