Publikacje 2018

Podsumowanie realizacji projektu CKZ za okres od marzec – maj 2018r.

W ramach realizowanego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. św. Jana Pawła II w Łapanowie oraz w Zespole Szkół nr 2 im Stanisława Konarskiego w Bochni projektu „Centrum Kompetencji Zawodowych gwarancją sukcesu ucznia na rynku pracy” nr projektu RPMP.10.02.02.-12.-0242/16 uczniowie wzięli udział od marca do maja 2018r. w następujących formach wsparcia:

  1. Kursach kwalifikacyjnych dla uczniów
  • Kurs kreowania wizerunku pracownika branży budowlanej
  • Kurs Przestrzeń w reklamie i aranżacja wnętrz wystaw stoisk handlowych w branży budowlanej

Uczniowie poznali psychologiczny aspekt tworzenia wizerunku oraz uczestniczyli w warsztatach kreowania własnego wizerunku, ponadto poznali sposoby projektowania i koordynowania wystaw stoisk handlowych branży budowlanej.

  1. Laboratoriach organizowanych przy współpracy ze szkołami wyższymi:
  • Laboratorium budownictwa energooszczędnego – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium inżynierii wiatrowej – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium chemii budowlanej, materiałów budowlanych i technologi betonu – Politechnika Krakowska
  • Warsztaty w Laboratorium edukacyjno-badawczym odnawialnych źródeł i poszanowania energii AGH w Miękini

W laboratoriach uczniowie mogli zobaczyć działanie urządzeń laboratoryjnych służących do obrazowania zjawisk ważnych dla nowoczesnej branży budowlanej.

  1. Zajęciach dydaktyczno-wyrówanwczych:
  • Zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze: Zajęcia informatyka dla technika
  • Zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze: Zajęcia z zakresu prawa budowlanego
  • Zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze: Zajęcia wyrównawcze z organizacji robót budowlanych
  • Zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze: Zajęcia pracownia wiedzy technicznej
  • Zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze: Zajęcia teoretyczne z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze uzupełniły braki w wiedzy teoretycznej i praktycznej dzięki zastosowaniu ciekawych materiałów dydaktycznych i indywidualizacji nauczania.

  1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe jest wsparciem realizowanym przez cały rok.

 

 

Podsumowanie realizacji projektu CKZ za rok 2018

 W ramach realizowanego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. św. Jana Pawła II w Łapanowie oraz w Zespole Szkół nr 2 im Stanisława Konarskiego w Bochni projektu „Centrum Kompetencji Zawodowych gwarancją sukcesu ucznia na rynku pracy” nr projektu RPMP.10.02.02.-12.-0242/16 uczniowie i nauczyciel wzięli udział w 2018r. w następujących formach wsparcia:

 

  1. Kursach kwalifikacyjnych dla uczniów:
  • Kurs obsługi programu komputerowego Sketchup
  • Kurs obsługi programu AutoCad I, II, III stopień
  • Kurs obsługi programu ArchiCad I, II stopień
  • Kurs operatora koparki jednonaczyniowej
  • Kurs operatora koparko-ładowarki
  • Kurs montaż rusztowań
  • Kurs obsługi nakładki geodezyjnej MK POWER
  • Warsztaty instalacji solarnych
  • Warsztaty pompy ciepła PCWU, PCWB
  • Warsztaty instalacje fotowoltaiczne
  • Warsztaty pompy ciepłą PCCO
  • Kurs spawacza elektrycznego TIG
  • Kurs spawacza elektrycznego MAG
  • Kurs operatora wózka widłowego
  • Kurs operatora DRONA (VLOS, BVLOS)
  • Kurs kreowanie wizerunku pracownika branży budowlanej
  • Kurs przestrzeń w reklamie i aranżacja wnętrz stoisk handlowych
  • Kurs prawa jazdy kategorii B

 

Uczniowie mogli skorzystać z szerokiego wachlarza kursów i szkoleń mających na celu podniesienie ich kompetencji, kwalifikacji i umiejętności.

  1. Laboratoriach organizowanych przy współpracy ze szkołami wyższymi:
  • Laboratorium budownictwa energooszczędnego – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium inżynierii wiatrowej – Politechnika Krakowska
  • Laboratorium chemii budowlanej, materiałów budowlanych i technologii betonu – Politechnika Krakowska
  • Warsztaty w Laboratorium edukacyjno-badawczym odnawialnych źródeł i poszanowania energii AGH w Miękini

 

Uczniowie poznali działanie najnowszych urządzeń w laboratoriach.

  1. Zajęciach dydaktyczno-wyrówanwczych:
  • Zajęcia informatyka dla technika
  • Zajęcia z zakresu prawa budowlanego
  • Zajęcia wyrównawcze z organizacji robót budowlanych
  • Zajęcia pracownia wiedzy technicznej
  • Zajęcia teoretyczne z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy

 

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze pomogły w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości z zakresu wiedzy praktycznej i teoretycznej.

  1. Podnoszenie kompetencji nauczycieli:
  • Kurs Adobe Photoshop, Corel Draw – podstawowe i zaawansowane techniki obsługi programów do obróbki grafiki rastrowej i wektorowej
  • Studia podyplomowe z zakresu BHP

 

Nauczyciele podnieśli swoje kompetencje i kwalifikacje uczestnicząc w kursie i studiach podyplomowych, a uzyskaną wiedzę przekazują uczniom.

  1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe jest wsparciem realizowanym przez cały rok
  2. Staże i praktyki dla uczniów

Uczniowie w czasie płatnych praktyk pogłębili wiedzę nabytą w szkole, nabyli doświadczenia zawodowego u danego pracodawcy.