Podsumowanie realizacji projektu CKZ za rok 2020


W ramach realizowanego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego im. św. Jana Pawła II w Łapanowie oraz w Zespole Szkół nr 2 im Stanisława Konarskiego w Bochni projektu „Centrum Kompetencji Zawodowych gwarancją sukcesu ucznia na rynku pracy” nr projektu RPMP.10.02.02-12.-0242/16 uczniowie i nauczyciel wzięli udział w 2020r. w następujących formach wsparcia:

 

  1. Kursach kwalifikacyjnych dla uczniów:
  • Kurs rysunku odręcznego
  • Kurs obsługi programu komputerowego Sketchup
  • Kurs obsługi programu AutoCad I, II, III stopień
  • Kurs operatora koparki jednonaczyniowej wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs operatora koparko-ładowarki dla technika budownictwa, drogownictwa, urządzeń sanitarnych wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs – montaż rusztowań dla technika budownictwa wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs obsługi programu kosztorysowego BIMestiMate
  • Kurs obsługi nakładki geodezyjnej MK POWER
  • Warsztaty instalacji solarnych
  • Warsztaty pompy ciepła PCWU, PCWB
  • Warsztaty instalacje fotowoltaiczne
  • Warsztaty pompy ciepłą PCCO
  • Kurs spawacza elektrycznego TIG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs spawacza elektrycznego MAG wraz z dojazdem uczniów, badaniami lekarskimi i egzaminem państwowym
  • Kurs operatora wózka widłowego
  • Kurs operatora DRONA (VLOS, BVLOS)
  • Kurs kreowanie wizerunku pracownika branży budowlanej
  • Kurs przestrzeń w reklamie i aranżacja wnętrz stoisk handlowych w branży budowlanej

 

W ramach oferowanych form wsparcia w projekcie, uczniowie wzięli udział w różnych kursach zawodowych umożliwiających podniesienie kompetencji lub nabycie kwalifikacji zawodowych pożądanych na rynku pracy.

 

  1. Zajęciach dydaktyczno-wyrówanwczych:

 

  • Zajęcia informatyka dla technika – zajęcia poszerzające umiejętność wykorzystania programów komputerowych przez techników budownictwa, drogownictwa, architektury krajobrazu, geodezji
  • Zajęcia z zakresu prawa budowlanego
  • Zajęcia wyrównawcze z organizacji robót budowlanych
  • Zajęcia pracownia wiedzy technicznej
  • Zajęcia teoretyczne z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy
  • Zajęcia wyrównawcze z zakresu tynkarstwa i montażu suchej zabudowy (ćwiczenia praktyczne)                                                                       
  • Zajęcia wyrównawcze z zakresu malowania, tapetowania i posadzkarstwa (ćwiczenia praktyczne)

Odpowiednio przygotowany plan, dobór środków dydaktycznych i innych materiałów pomocniczych, zastosowanie optymalnej formy pracy oraz dobór kadry nauczycieli przygotowanej pod względem metodycznym i merytorycznym pomógł uczniom w opanowaniu i utrwaleniu wiadomości z zakresu wiedzy praktycznej i teoretycznej.

 

  1. Podnoszenie kompetencji nauczycieli:
  • Szkolenie „Projektowanie, modelowanie, skanowanie 3D”

W projekcie zrealizowano działania wspierające doskonalenie zawodowe nauczycieli. Podniesiono kompetencje, kwalifikacje zawodowe z wiedzy przedmiotowej (merytorycznej), które są podstawą procesu kształcenia uczniów.

  1. Doradztwo edukacyjno-zawodowe jest wsparciem realizowanym przez cały rok, było ukierunkowane na wsparcie wszystkich uczniów
  2. Staże i praktyki dla uczniów

Uczniowie w czasie staży/praktyk pod nadzorem pracowników firm pogłębili wiedzę nabytą w szkole, nabyli doświadczenie zawodowe.